Okres a hlavne okresné
mesto má výhodnú dopravnú polohu. Novým Mestom nad
Váhom prechádzajú všetky významné komunikácie
Považia. Od Trenčína je vzdialené 25 km a od
Bratislavy 104 km.
Na území okresu sa nachádzajú dva cestné hraničné
priechody s Českou Republikou: Nová Bošáca –
Březová a Moravské Lieskové – Strání. Po vstupe do
Európskej Únie a do Schengenského priestoru sa
hraničné priechody zrušili.
Cestná
doprava - diaľnica D1, výjazd Nové Mesto nad
Váhom. Nové
Mesto nad Váhom je spojené s ťahom Bratislava -
Žilina diaľnicou, ktorá bola na tomto úseku
dostavaná za vlády Vladimíra Mečiara.
diaľnica |
D1 |
|
I. trieda |
I/61 |
Bratislava - Žilina |
|
I/54 |
smer
ČR,... |
II. trieda |
II/504 |
smer
Čachtice,... |
|
II/581 |
smer
Stará Turá, Myjava,... |
III. trieda |
III/05419 |
smer
Dolné Srnie,... |
Zlé alebo chýbajúce
dopravné značenie v NMnV:
http://nmnv.sk/dopravne_znacenie.html
CP
trate 120 - Bratislava - Žilina - Košice
CP
trate 121 - NM - Velká nad Veličkou
Okrem
cestných komunikácií je v Novom Meste vybudovaná
aj železničná sieť, ktorá sa rekonštruuje z
dôvodu výstavby rýchlostných železníc. Vďaka tomu
bude vybudovaný železničný tunel pod vrchom
Turecko medzi Novým Mestom a Trenčianskymi
Bohuslavicami a taktiež budú postavené nové
nadchody a podchody pre vodičov a chodcov. Do
konca roku 2008 bol podjazd na ul. Piešťanská
spojazdnený.
Územím okresu prechádzajú dve železničné trate
M.120 a Z.121. Hlavnú os systému železničných
tratí tvorí trať M.120 spájajúca Bratislavu,
Trnavu, Leopoldov, Piešťany, Nové Mesto nad Váhom,
Trenčín, Trenčiansku Teplú, Púchov, Považskú
Bystricu a Žilinu, odkiaľ je možné pokračovať do
Košíc. Patrí medzi magistrálne železničné ťahy.
Tvorí hlavnú železničnú trasu vnútroštátneho
a medzinárodného významu. Trať je
dvojkoľajná a plne elektrifikovaná. Maximálna
traťová rýchlosť je 160 km/h (po úplnej
rekonštrukcii železničnej trate PN-NM). Železničné spojenie je veľmi dobré.
Trať Z.121 spája Nové Mesto nad Váhom, Čachtice,
Starú Turú, Myjavu a Vrbovce, odkiaľ je možné
pokračovať do Veselí nad Moravou a ďalších miest
v Českej republike.
V posledných rokoch sa začínajú po meste budovať
kruhové objazdy, ktoré zefektívňujú, urýchľujú
premávku a ponúkajú bezpečnejšie riešenia
križovatiek. To sa napríklad podarilo vyriešiť
pri TESCO-u, kde bol postavený prvý
kruhový objazd v meste, ďalej pri Gymnáziu
M.R.Štefánika, smerom od Nového Mesta do
Moravského Lieskového a na ul. Holubyho (pri
posilňovni Herkules). Neskôr vznikol aj pri reštauračnom
zariadení Považan a pri Dome štátnej správy.
Najnovší je vybudovaný pri novopostavenom OC
Kaufland s nákupnou Galériou. Na jednej ceste sa
tak v úseku 1 km nachádzajú 3 kruhové objazdy.
Plánovaná je výstavba
ďalších kruhových objazdov na uliciach
Malinovského – Dukelská – Piešťanská a na ulici
Čachtická.
V Novom Meste je zastúpená aj MHD.
Celkovo je v našom meste 1 linka MHD. Väčšina
veľkých firiem rozváža svojich pracovníkov
vlastným autobusom do okolitých obcí.
Najbližšie letisko - Letisko Piešťany 18 km,
Letisko Trenčín 21 km, Letisko Bratislava 100 km.
Cyklistická doprava nie je vyznačená v
meste žiadnymi značkami ani nie je cestička pre
cyklistov, ale mestom vedie smerom od Čachtíc
cyklistická magistrála. Malokarpatská cyklistická magistrála dlhá 128 km vychádza z
Nového Mesta nad Váhom a vedie cez Čachtice, Vrbové, Trstín, Bukovú, Rohožník až k Vysokej pri
Morave.
Modernizácia žel. trate Nové Mesto nad Váhom –
Púchov
km 100,5 – 159,1 pre trať. rýchlosť do 160 km/hod.
Hlavným účelom stavby bolo modernizácia technickej
infraštruktúry železničnej trate pre dosiahnutie
požadovaných európskych parametrov podľa
medzinárodných dohôd AGT a AGTC. Najrozsiahlejšia zmena trasy je v medzistaničnom
úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske
Bohuslavice, kde pre dosiahnutie požadovanej
rýchlosti je navrhnutý jednorúrový dvojkoľajný
tunel dĺžky 1775 m.
Rekonštrukcia trate bola ukončená koncom roka
2012.
Viac fotografií z
rekonštrukcie trate a výstavby tunela nájdete v
Fotogalérii/Rekonštrukcia železnice |